מס שבח דירה יחידה – כמה תאלצו לשלם?

כל מי שמוכר דירה, עשוי להידרש לשלם סכומי כסף בלתי מבוטלים בתוך מס שבח. נסביר להלן מהו מס שחב, כמה צריך לשלם ואם יש מס שבח דירה יחידה או שאפשר לקבל הנחה או פטור. 

מהו מס שבח 

מס שבח מוגדר בתור מיסוי של הרווח, כלומר על ההפרש שבין מחיר המכירה לעומת מחיר הקניה. רשות המיסים מכירה בהוצאות שהוצאו לאורך השנים, כגון עלויות שיפוץ הדירה, הוצאות עורך דין וכדומה. גובה המס כיום הינו רבע מערך הרווח הריאלי ברגע המכירה. 

לייעוץ בנושאי מס שבח מקרקעין https://www.banai.co.il/everything-you-need-to-know-about-land-appreciation-tax/

דירה יחידה ופטור ממס 

הקריטריון המרכזי לקבלת פטור ממס, הינו שהדירה הינה דירה יחידה. כלומר, מס שבח דירה יחידה יכול להיות למעשה 0 ₪, אך רק בהינתן כמה תנאים. זו צריכה להיות דירה מגורים, כאשר לבעליה אין דירה נוספת. כמו כן, הדירה צריכה להיות בבעלותו של המוכר לפחות שנה וחצי או יותר. זאת אומרת שמי שמבצע עסקאות חוזרות ונשנות בנדל"ן, אפילו אם מחזיק בכל פעם דירה אחת בלבד, יצטרך לשלם מס שבח דירה יחידה. 

החוק מכיר בכך שהרבה אנשים קונים דירה ולוקח להם זמן למכור את הדירה הקודמת ששמשה למגורים. לכאורה, יש צורך לשלם מס שבח במכירה, אך ניתן להגיש בקשה לפטור. ברכישת דירת קבלן חדשה, ניתן לקבל ארכה של שנה עד למכירת דירה ישנה. ברכישת דירה יד שניה, ניתן לקבל ארכה של שנתיים, שבהן אפשר למכור ולממש פטור ממס שבח. 

חשוב להתייעץ עם איש מקצוע, משום שאת המס, לחייבים במס שבח, יש לשלם בתוך פרק זמן של חודשיים. איחור בתשלום עלול ליצור בעיות ולגרור קנסות. כמו כן, ישנם תנאים נוספים למימוש הקלות שונות במיסוי מקרקעין.  למידע נוסף רועי בנאי שמאי מקרקעין

Default Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
האור הירוק: מדוע בחירת עורך דין תעבורה יכולה להיות ההחלטה הטובה ביותר שלך
ניווט במבוך המסובך של חוקי התעבורה יכול להיות מאתגר. במיוחד במקרים של עבירות חמורות, עורך דין תעבורה...
קרא עוד »
ספט 06, 2023
חדרים להשכרה בנתניה – איך תדעו שלא נפלתם
רוצים להיות בטוחים שאתם שוכרים חדר לפי שעה בנתניה שתהיו מרוצים ממנו? תוכלו להפוך את הבחירה שלכם להרבה...
קרא עוד »
אוק 05, 2019
מי צריך צילומי תדמית
ביצוע של צילומי תדמית זהו דבר שיהיה בעל תועלת רבה עבור כל אחד מכם שירצה לקדם את עצמו או את העסק שלו....
קרא עוד »
מרץ 16, 2021